Regulamin Sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.SIOUBIZ.PL §1. Definicje i akronimy Użyte w niniejszym regulaminie nazwy oznaczają: COOKIES – dane elektroniczne gromadzone przez przeglądarkę internetową w pamięci urządzenia, którym posługuje się Użytkownik DNI ROBOCZE – oznaczają wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951 nr 4 poz. 28) KLIENT – oznacza Kupującego bądź Usługobiorcę KODEKS CYWILNY - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.) KONSUMENT – oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową KONTO – oznacza zabezpieczony hasłem, przypisany do konkretnego Usługobiorcy panel administracyjny w sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca uzyskuje dostęp do dotyczących go elektronicznych danych przechowywanych przez oprogramowanie sklepu internetowego, umożliwiający składanie zamówień bez konieczności ponownego wpisywania danych osobowych, śledzenie historii zamówień oraz opiniowanie produktów dostępnych w Sklepie KUPUJĄCY – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywającą towary od Sprzedawcy PRAWO POCZTOWE – ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U. 2012, poz. 1529) PRAWO POLSKIE – oznacza przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej PRAWO PRZEWOZOWE – ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (Dz. U. 1984 nr 53, poz. 272 ze zm.) PRODUKT/TOWAR – oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą PRZEDSIĘBIORCA – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dokonującą czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową REGULAMIN – niniejszy dokument będący wzorcem umownym, na podstawie którego zawierane są przez Sprzedawcę z Kupującymi oraz Usługobiorcami umowy sprzedaży towarów oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności określający warunki sprzedaży towarów i świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz wypełniający wobec Użytkowników obowiązki informacyjne nałożone ustawowo na Usługodawcę REKLAMACJA DOTYCZĄCA TOWARU – oznacza, związane z uznaniem przez Konsumenta, że towar jest wadliwy, odstąpienie przez Konsumenta od umowy zawartej ze Sprzedawcą albo żądanie Konsumenta obniżenia ceny albo naprawy bądź wymiany towaru na nowy REKLAMACJA USŁUGI – oznacza wszelkie roszczenia Konsumenta przysługujące mu na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku z nieprawidłowym wykonaniem usługi przez Usługodawcę SKLEP - oznacza przedsiębiorstwo posługujące się stroną internetową www.sioubiz.pl w celu umożliwienia Użytkownikom zawierania ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów na odległość SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – oznacza spółkę MALINNIK ZOO LTD z siedzibą w Londynie przy ulicy LONDON ROAD 5, kod pocztowy: SW17 9JR LONDON UNITED KINGDOM, posługującego się numerem NIP 4651413442, REGON 08634511, zarejestrowaną w Companies House Cardiff pod numerem 8634511; adres poczty elektronicznej: sklep@sioubiz.pl, telefon: 535085333 TRADYCYJNA FORMA PISEMNA – oznacza stworzenie zmaterializowanego dokumentu zawierającego własnoręczny podpis USŁUGA – oznacza działanie podejmowane na podstawie umowy o świadczenie usług przez Usługodawcę w celu zaspokojenia określonej potrzeby Usługobiorcy USŁUGOBIORCA – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą z usługi elektronicznej świadczonej przez Usługodawcę USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) UŚOR – oznacza ustawę z dnia 8 marca 2013 r. o środkach ochrony roślin (Dz.U. z 2013 r. poz. 455) UŻYTKOWNIK – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą ze strony internetowej www.sioubiz.pl §2. Postanowienia ogólne 1. Przedmiotem działalności Sklepu www.sioubiz.pl jest handel detaliczny produktami, w tym akcesoriami do upraw, nawozami, materiałem siewnym, środkami ochrony roślin oraz ziołami, z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość. 2. Właścicielem sklepu internetowego jest Sprzedawca. 3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca/Usługodawca są następujące: a) połączenie z siecią internet, b) prawidłowo zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard HTML5 oraz technologię kaskadowych arkuszy stylów CSS3, c) włączona obsługa JavaScript oraz cookies, d) czynna skrzynka poczty elektronicznej. 4. Klientami Sklepu mogą być zarówno Konsumenci, jak i Przedsiębiorcy. 5. Sprzedawca informuje, że warunkiem złożenia zamówienia oraz rejestracji w sklepie www.sioubiz.pl jest zapoznanie się z postanowieniami niniejszego regulaminu oraz ich zaakceptowanie. Oświadczenie o akceptacji regulaminu nie ma charakteru bezwarunkowego, gdyż postanowienia regulaminu nie mogą naruszać praw Konsumenta wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego, a także nie mogą kształtować praw i obowiązków Konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. Jednak w przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje jakichkolwiek postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca uprzejmie prosi o nieskładanie zamówień oraz niezakładanie konta. Niniejsze postanowienie winno być interpretowane z uwzględnieniem treści §11 ust. 4 niniejszego Regulaminu. 6. Prezentacja na stronach sklepu internetowego towarów nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz stanowi jedynie zaproszenie do składania oferty przez Użytkownika. 7. Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej www.sioubiz.pl podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. 8. Dokonywać zakupu w Sklepie środków ochrony roślin (zawierać ze Sprzedawcą umowy sprzedaży środków ochrony roślin jako Kupujący) mogą jedynie takie osoby fizyczne, które: a) są pełnoletnie, b) są trzeźwe, c) ukończyły szkolenie w zakresie: stosowania środków ochrony roślin w Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, z zastrzeżeniem art. 64 ust. 4, 5, 7 i 8 UŚOR, lub doradztwa dotyczącego środków ochrony roślin w Rzeczypospolitej Polskiej potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, z zastrzeżeniem art. 64 ust. 4, 5, 7 i 8 UŚOR, lub integrowanej produkcji roślin potwierdzone zaświadczeniem o ukończeniu tego szkolenia, z zastrzeżeniem art. 64 ust. 4, 5, 7 i 8 UŚOR lub, nie wcześniej niż przed upływem 5 lat, przed nabyciem tych środków, ukończyły szkolenie wymagane od użytkowników profesjonalnych w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w państwie będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, na podstawie przepisów obowiązujących w tym państwie, potwierdzone dokumentem o ukończeniu tego szkolenia, lub przedstawiły inny dokument wydany na podstawie przepisów obowiązujących w tym państwie, potwierdzający uzyskanie uprawnień do nabywania środków ochrony roślin przeznaczonych dla użytkowników profesjonalnych. 9. Zakazane jest dostarczanie do sklepu internetowego przez Użytkowników treści bezprawnych. 10. Wobec umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Zastosowanie właściwych przepisów prawa powszechnie obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa, które powszechnie obowiązuje na terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu. 11. Wobec formy umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zastosowanie ma prawo obowiązujące na terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu. 12. Wobec treści oraz formy umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami mającymi siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, dokonującymi zakupu w Sklepie w celu związanym z ich działalnością gospodarczą, w sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają wyłącznie właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. §3. Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną 1. Użytkownik może zawierać z Usługodawcą umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę. 2. Świadczona przez Usługodawcę usługa elektroniczna jest bezpłatna i polega na na prowadzeniu konta w sklepie internetowym. 3. W celu utworzenia konta w Sklepie, kliknąć należy na pole z napisem „Zarejestruj”, a następnie wypełnić oraz zatwierdzić formularz rejestracyjny. 4. W celu prawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego, niezbędne jest podanie przez Użytkownika następujących danych: a) adresu e-mail, b) hasła, c) imienia, d) nazwiska, e) nr. telefonu, f) ulicy, g) nr. domu, h) kod pocztowego, i) miejscowości, j) nr. NIP oraz nazwy firmy (w przypadku Użytkownika będącego Przedsiębiorcą). 5. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie www.sioubiz.pl zostaje zawarta po wypełnieniu przez Użytkownika formularza rejestracyjnego, w momencie zatwierdzenia przez Użytkownika wpisanych danych poprzez kliknięcie na pole z napisem „Zarejestruj”. Umowa, o której stanowi zdanie poprzednie, zawierana jest na czas nieokreślony. 6. Usługobiorca może w każdym czasie zakończyć świadczenie na jego rzecz usługi elektronicznej przez Usługodawcę, usuwając swoje konto ze sklepu. Usunięcie przez Usługobiorcę konta ze sklepu internetowego oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną. §4. Przyjmowanie i realizacja zamówień towarów 1. Zamówienia od Użytkowników są przyjmowane przez stronę internetową www.sioubiz.pl 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. 2. Użytkownik może składać zamówienia w następujących formach: a) za pomocą konta w sklepie (w tym wypadku przy składaniu zamówienia nie jest konieczne powtórne wypełnienie formularza zawierającego dane osobowe), b) za pomocą formularza zamówienia. 3. W wypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt b niniejszego paragrafu, konieczne jest podanie danych osobowych wymienionych w §3 ust. 3 niniejszego Regulaminu. 4. W celu złożenia zamówienia za pomocą konta w sklepie internetowym bądź za pomocą formularza zamówienia, należy po wyborze odpowiedniego dla siebie towaru (poprzez kliknięcie na jego zdjęcie) kliknąć na pole z napisem „Do koszyka”, umieszczając w ten sposób produkt w wirtualnym koszyku. W dalszej kolejności należy kliknąć na pole z napisem „Przejdź do kasy”, przechodząc w ten sposób do podstrony z listą wybranych produktów. Po sprawdzeniu zgodności treści listy z dokonanym wyborem, kliknąć należy na pole z napisem „DO KASY”, przechodząc w ten sposób do podstrony ze swoimi danymi. Następnie, po kliknięciu na pole z napisem „DALEJ” wybrać należy formę płatności oraz doręczenia. Po dokonaniu wyboru, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy ponownie kliknąć na pole z napisem „DALEJ”, aby przejść do podstrony z podsumowaniem treści zamówienia. Po sprawdzeniu podanych do wysyłki danych oraz wybranych opcji, niezbędne jest przekazanie treści zamówienia Sprzedawcy poprzez kliknięcie na pole z napisem „Złóż zamówienie”. Przyjęcie złożonego przez Użytkownika zamówienia do realizacji (a tym samym zawarcie umowy sprzedaży), następuje w momencie potwierdzenia otrzymania jego treści przez Sprzedawcę. Potwierdzenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, polega na wysłaniu przez Sprzedawcę do Użytkownika wiadomości e-mail zawierającej dane teleadresowe Sprzedawcy, a także opis przedmiotu zawartej na odległość umowy oraz wybranego przez Kupującego sposobu płatności i dostawy. 5. W celu korekty błędnie wprowadzonych do formularza zamówienia danych należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie bądź drogą mailową. 6. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika zamówienia. 7. Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary: a) przy odbiorze przesyłki od kuriera bądź pracownika Poczty Polskiej; b) osobiście przy odbiorze towaru w magazynie Sklepu w Jeleniej Górze bądź Warszawie (w wypadku tej formy płatności konieczny jest wcześniejszy kontakt telefoniczny ze Sklepem); c) przedpłata przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy; d) przedpłata za pośrednictwem szybkich płatności elektronicznych serwisu PayPal; e) przedpłata za pomocą karty płatniczej lub szybkiego przelewu za pośrednictwem serwisu Płatności.pl; f) raty mBank (ten rodzaj płatności dostępny jest jedynie w przypadku, kiedy kwota zamówienia przekracza 300 zł). 8. Sprzedawca informuje, że jego rachunek bankowy na który należy dokonywać przedpłat w przypadku wyboru płatności przelewem prowadzony jest przez bank PKO BANK POLSKI pod numerem 94 1020 4027 0000 1302 1234 8340. Sprzedawca uprzejmie prosi Kupującego o podanie w tytule przelewu numeru zamówienia znajdującego się w treści wiadomości e-mail stanowiącej potwierdzenie przyjęcia złożonego zamówienia do realizacji, gdyż może to przyspieszyć dostarczenie przesyłki do Kupującego. 9. Towar dostarczany jest Kupującemu niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z wyłączeniem sytuacji określonej w ust. 6 niniejszego paragrafu. 10. O wysłaniu produktu, numerze przesyłki oraz wystawionej faktury/rachunku Sprzedawca informuje Kupującego drogą mailową niezwłocznie po przekazaniu paczki firmie kurierskiej bądź Poczcie Polskiej. §5. Dostawa towaru 1. Zamówione towary dostarczane są wyłącznie za pośrednictwem podmiotów profesjonalnych (zawodowo trudniących się czynnościami przewozu bądź usługami pocztowymi i powszechnymi): firm kurierskich „DPD” i „FEDEX” bądź Poczty Polskiej. 2. Sprzedawca informuje, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Kupujący ma prawo (zgodnie z ustawą Prawo przewozowe) do zwrócenia się do dostarczyciela z żądaniem sporządzenia protokołu szkody w sytuacji kiedy dostarczyciel nie sporządzi protokołu szkody z własnej inicjatywy. 3. Jeżeli Kupujący otrzyma od kuriera protokół szkody, Sprzedawca zaleca przesłanie tego dokumentu (ewentualnie jego kopii) na wskazany w §1 adres siedziby Sprzedawcy, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia przez Sprzedawcę zgłoszonej przez Kupującego reklamacji. 4. Koszty sposobów dostawy dostępnych w Sklepie przy zamówieniu towarów o łącznej wadze nieprzekraczającej 31,5 kg są następujące: a) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przelewem na konto – 15,99 zł; b) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przy odbiorze zamówienia – 18,98 zł; c) paczka dla płacących przelewem (Poczta Polska) – 16,00 zł; d) przesyłka priorytetowa za pobraniem dla płacących przy odbiorze (Poczta Polska) – 18,50 zł; e) list priorytetowy dla płacących na konto (Poczta Polska) – 8,00 zł; f) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących na konto sklepu – 16,99 zł; g) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących przy odbiorze -19,99 zł; h) odbiór osobisty w oddziale DPD dla płacących przy odbiorze zamówienia – 20,16 zł; i) przesyłka kurierska DPD dla płacących przy odbiorze – 23,19 zł; j) odbiór osobisty w oddziale firmy DPD dla płacących przelewem na konto – 17,49 zł; k) przesyłka kurierska DPD dla płacących na konto sklepu – 18,50 zł; l) paczkomat firmy InPost - 11,00 zł. 5. Koszty sposobów dostawy dostępnych w Sklepie przy zamówieniu towarów o łącznej wadze przekraczającej 31,5 kg są następujące: a) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przelewem na konto – 140 zł; b) odbiór osobisty w oddziale firmy FEDEX dla płacących przy odbiorze zamówienia – 160 zł; c) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących na konto sklepu – 160 zł; d) przesyłka kurierska FEDEX dla płacących przy odbiorze - 180 zł; 6. Przy zawarciu umowy sprzedaży dotyczącej produktów o łącznej wartości przewyższającej kwotę 500 zł i jednocześnie łącznej wadze nieprzekraczającej 31,5 kg dostawa jest bezpłatna. §6. Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny 1. Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta Kupujący będący Konsumentem może odstąpić, bez podania przyczyny, od umowy zawartej na odległość ze Sprzedawcą w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania towaru, jednak mając na uwadze dobro Konsumentów, Sprzedawca wydłuża termin na odstąpienie od umowy przez Kupującego będącego Konsumentem do 16 (szesnastu) dni. W razie tego odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. 2. Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć Sprzedawcy albo drogą elektroniczną (wysyłając wiadomość e-mail z oświadczeniem na adres sklep@sioubiz.pl) albo wysyłając pisemne oświadczenie na nośniku papierowym pocztą tradycyjną na adres: MALINNIK ZOO LTD 58-560 Jelenia Góra Po Box 69 Oświadczenie to Konsument może złożyć na ustawowym formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Sprzedawca udostępnia wzór formularza tutaj. W zależności od wyboru Konsumenta ustawowy formularz może zostać przesłany zarówno pocztą elektroniczną (jako plik będący załącznikiem do e-maila) jak i pocztą tradycyjną (czyli na nośniku papierowym). 3. Konsument zobowiązany jest w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy odesłać towar Sprzedawcy na adres: MALINNIK ZOO LTD 58-560 Jelenia Góra Po Box 69 4. W przypadku, gdy Konsument odstąpi od umowy, Sprzedawca zwraca mu w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy wszelkie otrzymane od niego tytułem zakupu płatności (w tym koszty dostarczenia rzeczy), z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie. Jednakże, zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 5. Koszty odesłania towaru do Sprzedawcy nie są Konsumentowi zwracane. 6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rzecz Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 7. Sprzedający informuje, iż prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; k) zawartej w drodze aukcji publicznej; l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. 8. Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, o dołączenie do oświadczenia o odstąpieniu bądź do odsyłanego towaru paragonu albo faktury VAT, gdyż może się to przyczynić do przyspieszenia zwrotu kwot należnych Konsumentowi tytułem odstąpienia przez niego od umowy. §7. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych 25 grudnia 2014 r. oraz po 25 grudnia 2014 r. a) Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za wadliwość towaru w zakresie określonym przez przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności przepisy o rękojmi (art. 556 – 576 (4) Kodeksu cywilnego). b) Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie dowolnej (np. telefonicznie pod numerem 535055930, w tradycyjnej formie pisemnej na adres: MALINNIK ZOO LTD 58-560 Jelenia Góra Po Box 69 albo pocztą elektroniczną na adres: sklep@sioubiz.pl). c) Sprzedawca ustosunkuje się do żądań reklamacyjnych Konsumenta niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Konsumenta. d) Reklamowany produkt odsyłać należy na adres: MALINNIK ZOO LTD 58-560 Jelenia Góra Po Box 69 e) Konsument może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od dnia otrzymania towaru. f) Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu paragonu bądź faktury VAT, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji. g) Sprzedawca zaleca Konsumentowi, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, skorzystanie przy składaniu reklamacji z formularza reklamacji. Skorzystanie z formularza reklamacji w żadnym wypadku nie jest konieczne do rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, jednak może przyczynić się do przyspieszenia procedury reklamacyjnej. §8. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych przed 25 grudnia 2014 r. 1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za niezgodność towaru z umową sprzedaży w zakresie określonym przez przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz. 1176 ze zm.). Wynika to z art. 51 ustawy o prawach konsumenta. 2. Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie dowolnej (np. telefonicznie pod numerem 535055930, w tradycyjnej formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy, pocztą elektroniczną na adres: sklep@sioubiz.pl). 3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Konsumenta. 4. Reklamowany produkt odsyłać należy na adres: MALINNIK ZOO LTD 58-560 Jelenia Góra Po Box 69 5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta, Sprzedawca doprowadza towar do stanu zgodnego z umową sprzedaży zgodnie z żądaniem Konsumenta poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. Jeśli wymiana lub naprawa narażałaby Konsumenta na znaczne niedogodności Sprzedawca, zgodnie z treścią żądania Konsumenta, obniży cenę lub zwróci pełną należność za reklamowany towar wraz z dodatkowymi kosztami poniesionymi przez Kupującego, w tym kosztami transportu. 6. Konsument może składać reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 2 lat od dnia otrzymania towaru, jednak traci uprawnienia reklamacyjne z tego tytułu w przypadku jeśli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. 7. Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu paragonu bądź faktury VAT, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji. 8. W przypadku umowy sprzedaży zawartej z Kupującym będącym Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi jest wyłączona. 9. Otrzymane przez Kupujących towary objęte są gwarancją producenta bądź dystrybutora. Zakres gwarancji udzielonej przez producenta bądź dystrybutora określa dołączony do towaru dokument gwarancyjny. 10. Gwarancja, o której mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, przysługujących mu wobec Sprzedawcy, w wypadku niezgodności towaru z umową sprzedaży, na podstawie przepisów ustawy wymienionej w ust. 1 niniejszego paragrafu. §9. Reklamacje usług świadczonych drogą elektroniczną 1. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Usługodawcę drogą elektroniczną Usługobiorca składać może w formie elektronicznej (poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Usługodawcy) bądź tradycyjnej formie pisemnej (poprzez wysłanie listu do siedziby Usługodawcy). 2. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji dotyczącej usługi świadczonej drogą elektroniczną w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. §10. Polityka danych osobowych oraz cookies 1. Dane osobowe Klienta chronione są zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 ze zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich, przetwarzanie ich z naruszeniem prawa oraz ich zmianę, utratę, naruszenie lub zniszczenie. Administrator zabezpiecza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami Rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024). 2. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne. 3. Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę/Usługodawcę wyłącznie w celu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz realizacji umów sprzedaży zawartych za pośrednictwem sklepu internetowego. 4. Klienci mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia. 5. W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody dane osobowe będą przetwarzane przez sklep w celu informowania Klienta o nowych towarach, promocjach i usługach dostępnych w sklepie. 6. Sprzedawca/Usługodawca posługuje się za zgodą Użytkownika plikami cookies o charakterze sesyjnym i funkcjonalnym. Pliki te stosowane są wyłącznie w celu dostosowania strony internetowej www.sioubiz.pl do potrzeb Użytkownika. 7. Użytkownik ma możliwość wyłączenia w przeglądarce internetowej opcji przechowywania cookies. Wyłączenie opcji przechowywania cookies powoduje utratę funkcjonalności Sklepu internetowego, a w szczególności uniemożliwia złożenie zamówienia przez formularz oraz rejestrację (założenie konta w Sklepie). §11. Postanowienia końcowe 1. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Konsumentów za pośrednictwem sklepu internetowego ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów jest sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Jednakże zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. Nr 4, poz. 25 Nr 110, poz. 1189) oraz rozporządzeniem ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. z 2001 r. Nr 113 poz. 1214) Klient może złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Handlowym. Jednakowoż zgodnie z §15 w/w rozporządzenia wniosek taki nie jest wiążący dla Sprzedawcy/Usługodawcy (Sprzedawca/Usługodawca może, lecz nie musi zgodzić się na rozstrzygnięcie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki). 2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez Przedsiębiorców ze Sprzedawcą/Usługodawcą za pośrednictwem sklepu internetowego umów jest sąd, w którego okręgu znajduje się siedziba Sprzedawcy/Usługodawcy. 3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego. 4. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Użytkowników (w tym Klientów) będących Konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z tymi przepisami, pierwszeństwo zawsze mają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa polskiego. 5. Zmiana treści niniejszego Regulaminu może nastąpić wyłącznie po uprzednim poinformowaniu Użytkowników o wprowadzanych zmianach najpóźniej na 7 dni przed wejściem ich w życie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian realizowane będą według tekstu Regulaminu sprzed wejścia w życie zmian. W wypadku jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na treść wprowadzanych zmian posiada on możliwość usunięcia swojego konta ze Sklepu internetowego. 6. Promocje w sklepie internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej. 7. Niniejszy regulamin może zostać nieodpłatnie odtworzony, utrwalony i pozyskany poprzez wejście na podstronę http://www.sioubiz.pl/warunki-sprzedazy.html i dokonanie wydruku albo zapisanie pliku html z regulaminem na dysku twardym komputera. 8. Niniejszy tekst jednolity Regulaminu obowiązuje od dnia 25 grudnia 2014 r.

Biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera, aby otrzymać 10% rabatu na zakupy w Sioubiz.pl

Twój koszyk
jest pusty.

Aby dodać produkt do koszyka, kliknij przycisk "dodaj do koszyka".

Sonda

Jaki rodzaj uprawy preferujesz?

  Zobacz wyniki

Dlaczego liście żółkną? Przedstawiamy gotowe rozwiązania tego problemu

12 października 2017

Istnieje kilka powodów, przez które liście konopi żółkną. Dzieje się tak poprzez redukcję chlorofilu w roślinach. Poniżej przedstawiamy cztery główne powody, przez które liście stają się częściowo lub w całości żółte. Doradzamy również jak poradzić sobie z zaistniałymi problemami.

 

czytaj »
Archiwum aktualności